vrijdag 27 juli 2007

De 13 originele Clan Moeders

Op het moment lees ik weer in het prachtige boek van Jamie Sams:
'De 13 originele Clan Moeders'. Ik lees het in het engels, toen was het nog niet vertaald. ook voor de mannen onder ons denk ik toch ook een aanrader.

Elke maand wordt vertegenwoordigt door een Clan Moeder. Het zijn, zeg maar, de oermoeders die elk een eigen uniek talent hebben, waar wij als mens van kunnen/mogen leren. Iedere vrouw heeft deze 13 talenten in haar en geinspireerd door deze Oermoeders kunnen we die weer ontwikkelen, wakker maken.
De eerste leert bijvoorbeeld hoe te praten met haar verwanten, dus met de stenen, bomen, en dieren. Het wordt heel mooi verteld en je leert ook nog eens een hoop.
De eerste keer dat ik het las ervoer ik het als heel troostend.

Wat lezen jullie op dit moment? Ik zou er graag over horen.

1 opmerking:

Ada zei

Lieve Therese,

Ik heb inmiddels ook het boek en ga er binnenkort in starten. Op vakantie heb ik Afdalen in je Ziel gelezen. Zeer inspirerend. De oefeningen wil ik graag gaan doen doch voordat dit zover is wil ik er nog graag even met je van gedachten over wisselen.
Ook heb ik het Boek der Liefde gelezen. Een heel mooi verhaal over het uitdragen van het evangelie van Maria Magdalena rond 1118. Alles moest in het geniep omdat de "Kerk" het er niet mee eens was (en nog steeds niet is).

Knuffel,
Ada