vrijdag 28 maart 2008

moqui

Van de week kreeg ik bij Th. een paar moqui stenen in handen. Wow bijzonder! Vandaag heb ik een paar gekocht bij Hopi-Navajo. Het waren de eerste stenen die ik in handen nam en ze voelden gelijk thuis.
Ik vind het hele bijzondere stenen en ik 'moet' ze ook steeds even vasthouden. Ben heel benieuwd wat ze me gaan brengen.

Heb op internet wat info gezocht en vind het erg boeiend allemaal. Ga de komende tijd eens uitproberen waarvoor ik ze kan gebruiken en hoe ze me kunnen helpen. Vast staat dat ze een belangrijke plek krijgen/hebben voor mij.

Vandaag merkte ik al met wandelen dat ik steviger op de aarde sta.
Hoop dat ze me helpen om wat meer in mijn lichaam te blijven.

Wie heeft er ervaringen met deze stenen? Ik hoor graag de verhalen :-)
Zelf kom ik hier zeker op terug.

hartegroet,
Inge Kiowa

3 opmerkingen:

Thérèse zei

Vind dit zo'n mooie omschrijving:

"According to one source, in the Hopi language, the word "moqui" means "dearly departed one." Legend says that the departed ancestors of the Hopi Indians of the Southwestern United States played games with these "marbles" in the evening when spirits are allowed to visit the earth. When the sun rises they must return to the heavens so they leave the marbles behind to let relatives know they are happy and well."

inge kiowa zei

Ja dit is inderdaad een mooie gedachte....

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.