dinsdag 20 november 2007

Het eerste weekend van de vier wegen van het medicijnwiel

Weekend van het zuiden
Het eerste weekend van het medicijnwiel
De rust die van de ploeg uitging de stilte onder het eten
De stilte om tot in je zelf terug te keren niemand vroeg waarom
ben je zo stil en als je wilde praten was er wel iemand voor je
met een arm of knuffel om je te steunen in je proces
Ik heb hele mooie momenten mee gemaakt maar ook
momenten die meer emotioneel waren
In het weekend van het zuiden was er één moment
dat ik niet meer zovlug zal vergeten er waren nog meer
mooie momenten maar dit is en blijft het mooiste moment
van het weekend van het zuiden
dat ik voor de tweede keer de Chumpi banden kreeg van Therese
Ik zei tegen Therese ik heb ze al gekregen van je, het antwoord was
ze worden alleen maar sterker
Therese zei tegen me ik zeg niks tegen je als ik de Chumpi banden aan je
geef
Ik zag mezelf in donker geel staan en om me heen licht geel
Toen Therese met de laatste band bezig was kwam ik in warm geel
te staan om me heen en mezelf
ik zag zo de vijf Chumpi banden aankomen en omheen getrokken
machtig gevoel en gezicht
toen ik de Chumpi banden heb ontvangen kreeg ik een mooi kado er
kwamen mensen in halve cirkel om me heen staan
zo intense warmte
dat ik wilde blijven helemaal nog geen zin had om
terug te gaan naar de wereld van nu
een paar dagen later dat we er over praten begreep
ik het dat mijn zielegroep voor me stond


Alex

2 opmerkingen:

Jon zei

Wauwwww Alex, wat een mooie ervaring zeg ! En heel fijn dat je dit met ons wilt delen.

Thérèse zei

Wat een rijkdom dat jij, Alex, in deze groep bent,
en dat je die rijkdom met ons deelt.
Je bent een voorbeeld.

Munay, Therese